sosiale medier strategi

LinkedIn som markedsføringskanal

Tine Rødahl

Fagansvarlig:

Head of LinkedIn Partnership Norway

heidrun-reigstad-tveit

Digital markedssjef i Sparebanken Vest


Building LinkedIn Marketing Solutions, Partnerships in EMEA

Organisk og betalt – hvordan kan plattformen brukes fra et bedriftsperspektiv? Er LinkedIn kun for stillingsannonser? I denne modulen skal vi gå gjennom hvordan du kan skape godt innhold som fungerer både organisk og betalt, som støtter din strategiske målsetting og setter deg i god kontakt med din målgruppe.

Dette må du gjøre før kursstart:

  • Opprett en profil på LinkedIn
  • Hvis du har en profil – hva er i så fall utfordringene og mulighetene, slik du ser det nå?

Del 1: Rock your profile

Vi går gjennom hvordan å sette opp en god LinkedIn profil. Tema som dekkes: all star profil, hashtags, tips til hvordan du som medlem kan skape synlighet og engasjement.

Bli en av de beste norske bedriftene på LinkedIn!

Vi går gjennom hvordan de beste norske bedriftene jobber for å ta en sterk posisjon på LinkedIn.

  • Den organiske delen av LinkedIn
  • Målgrupper
  • Innhold
  • Innholdsstruktur
  • Få en god bedriftsside
  • Ansatte og bloggfunksjonaliteten (også kjent som Influencer).

Vi går gjennom best practice, noen av de fremste casene og eksemplene.

Del 2: LinkedIn’s campaign manager

  • Vi går gjennom den betalte delen av LinkedIn
  • Hvilke formater må du forholde deg til
  • Effektiv bruk av pixler
  • A/B testing og måling av resultater.

Arbeidsøkt:

  • Alle lager LinkedIn-annonse i campaign Manager
  • Q&A
  • Gjennomgang, læringspunkter og oppsummering.

Del 3: Case Study: Sparebanken Vest

En bedrifts reise mot å ta en sterk posisjon på LinkedIn i Norge

Sparebanken Vest bestemte i 2017 at de ønsket å bli en av de ledende bedriftene på LinkedIn i Norge. Dette har vært en spennende reise. Reidun vil fortelle om hva dette arbeidet konkret bestod av, hva har de lært, og hva slags tips har Sparebanken Vest til andre bedrifter som ønsker å lykkes på LinkedIn.

Modul: LinkedIn som markedsføringskanal

Sted: Polyteknisk Forening, Rosenkrantz gate 7 (3. etg)

Tid: 09:00 – 15:30

Vår: 6. mai 2020

Høst: 27. oktober 2020

Pris: 6.990,- eks. mva.