sosiale medier strategi

Annonsering i sosiale medier / Snapchat

Fagansvarlig:

Steffen Rabben

Fagansvarlig:

Senior Account Executive, Snap Inc

Fagansvarlig:

Account Executive, Snap Inc

Betalt spredning i sosiale medier – hva må vi tenke på?

Dette må du gjøre før kursstart:

  • Har du laget profil på Snapchat
  • Ha laget en Business Manager for din virksomhet
  • Ha en Ads Manager (annonsekonto) for din virksomhet

Del 1: Annonsering i sosiale medier

  • Betalt distribusjon
    • Hvordan planlegge effektive kampanjer?
    • Optimalisering for konvertering med Facebook Pixel
    • Effektivt oppsett av kampanjer
    • Tidsplaner og budstrategier
    • Optimalisering. Hva gjør vi når kampanjen ikke fungerer?
    • Trafikkampanjer, Videokampanjer, Engasjemtkampanjer
    • Innsamling av leads på Facebook og Instagram
    • Hvordan bygge ditt publikumm med retargeting-kampanjer
    • A/B-testing
    • Måling og analyse – Hvordan vet vi at det fungerer
  • 
Facebook / Instagram – grunnleggende annonsering
    • Grunnleggende tankesett ang annonsering i sosiale medier
    • Hva slags innhold bør vi lage annonser av?
    • Oppsett og optimalisering av Business Manager
    • Oppsett og optimalisering av Power Editor / Ads Manager

Del 2: Snapchat

Med sine ca 3 millioner månedlige brukere er Snapchat en av de største mediekanalene her til lands. Selv om Snapchat som annonseplattform er forholdsvis ny har svært mange bedrifter kommet i gang med å bruke annonseringsmulighetene for å nå sitt publikum.

Annonseløsningene tillater stor kreativitet og det er enkelt for bedrifter å registrere bedriftskonto, administrere annonser og målrette seg inn mot bestemte målgrupper ut fra deres demografi og interesser. Plattformen gir annonsørene god innsikt i hva som fungerer og hva som ikke fungerer.

Storytelling på Snapchat

  • Lage story på Snapchat
  • Få innsikt i hele prosessen i hvordan du bruker Snapchat og hvordan alt er organisert
  • Muligheter med MyStory og direkte snaps
  • Hvordan jobbe kreativt med Snapchat, og hvorfor er dette viktig?
  • «Snap Publiser» – et verktøy som gjør det superenkelt å lage profesjonelle videobaserte annonser i høydeformat.
  • Mulighetene og alt du trenger å vite for å komme raskt i gang. Vi går gjennom alt fra hvordan du lager en annonsekonto, søker om «Line of credit», lager kampanjer, definerer målgruppe, velger plassering, lager annonser, m.m.
  • Geofiltre og annen tilleggsfunksjonalitet

Snapchat overordnet – gjennomgang av mediet

Snapchat som effektiv mediekanal. Vi ser på kanalens målgruppe, målgruppens brukeradferd, hvilke annonseløsninger som finnes. Basert på denne innsikten utfordrer vi deg til å starte å tenke på hvordan du best kan bruke Snapchat i din Social Media strategi

How to’s og Best Practice på Annonseformater

  • Gjennomgang av Ads Manager – hvordan kjøpe kampanjer
  • Gjennomgang av annonseverktøyet og kampanjeoppsett. Hvordan sette opp kampanjemål og annonser

Linse Studio

  • Hvordan lage AR-opplevelser til Snapchat

Modul: Annonsering i sosiale medier / Snapchat

Sted: Polyteknisk Forening, Rosenkrantz gate 7 (3. etg)

Tid: 08:30 – 17:00

Vår: 23. april 2020

Høst: 13. oktober 2020

Pris: 6.990,- eks. mva.