sosiale medier strategi

Annonsering i sosiale medier / Snapchat

Steffen Rabben

Fagansvarlig:

Senior Account Executive, Snap Inc

Fagansvarlig:

Jenny Lunde

Account Manager, Snap Inc.

Haakon Gedde-Dahl

Fagansvarlig:

Account Manager, Snap Inc.

Fagansvarlig

Business Model Developer, Yara International

MODUL 7 – DEL 1:
Annonsering i sosiale medier

Betalt distribusjon

  • Hvordan planlegge effektive kampanjer?
  • Optimalisering for konvertering med Facebook Pixel
  • Effektivt oppsett av kampanjer
  • Tidsplaner og budstrategier
  • Optimalisering. Hva gjør vi når kampanjen ikke fungerer?
  • Trafikkampanjer, Videokampanjer, Engasjemtkampanjer
  • Innsamling av leads på Facebook og Instagram
  • Bygg drømme-publikummet ditt med retargeting-kampanjer
  • A/B-testing
  • Måling og analyse – Hvordan vet vi at det fungerer

Facebook / Instagram – grunnleggende annonsering

  • Grunnleggende tankesett ang annonsering i sosiale medier
  • Hva slags innhold bør vi lage annonser av?
  • Oppsett og optimalisering av Business Manager
  • Oppsett og optimalisering av Power Editor / Ads Manager

 

MODUL 8 – DEL 2: Snapchat

Med sine ca 3 millioner månedlige brukere er Snapchat en av de største mediekanalene her til lands. Selv om Snapchat som annonseplattform er forholdsvis ny har svært mange bedrifter kommet
i gang med å bruke annonseringsmulighetene for å nå sitt publikum.

Annonseløsningene tillater stor kreativitet og det er enkelt for bedrifter å registrere bedriftskonto, administrere annonser og målrette seg inn mot bestemte målgrupper ut fra deres demografi og
interesser. Plattformen gir annonsørene god innsikt i hva som fungerer og hva som ikke fungerer.

Storytelling på Snapchat

  • Lage story på Snapchat
  • Få innsikt i hele prosessen i hvordan du bruker Snapchat og hvordan alt er organisert
  • Muligheter med MyStory og direkte snaps
  • Hvordan jobbe kreativt med Snapchat, og hvorfor er dette viktig?
  • «Snap Publiser» – et verktøy som gjør det superenkelt å lage profesjonelle videobaserte annonser i høydeformat.
  • Mulighetene og alt du trenger å vite for å komme raskt i gang. Vi går gjennom alt fra hvordan du lager en annonsekonto, søker om «Line of credit», lager kampanjer, definerer
    målgruppe, velger plassering, lager annonser, m.m.
  • Geofiltre og annen tilleggsfunksjonalitet

Snapchat overordnet – gjennomgang av mediet

Snapchat som effektiv mediekanal. Vi ser på kanalens målgruppe, målgruppens brukeradferd, hvilke annonseløsninger som finnes. Basert på denne innsikten utfordrer vi deg til å starte å tenke på
hvordan du best kan bruke Snapchat i din Social Media strategi

  • How to’s og Best Practice på Annonseformater
  • Gjennomgang av Ads Manager – hvordan kjøpe kampanjer
  • Gjennomgang av annonseverktøyet og kampanjeoppsett. Hvordan sette opp kampanjemål og annonser
  • Linse Studio
  • Hvordan lage AR-opplevelser til Snapchat

Modul: Annonsering i sosiale medier / Snapchat

Sted: Digitalt. Alle deltakere mottar en link til hver av modulene.

Vårsemesteret:
28. og 29. april

Høstsemesteret:
27. og 28. oktober

Pris: 34 990,- (13 halvdagsmoduler),- eks. mva.