27. Oktober kl 09.00 – 12.30 : Del 1
MODUL 4 – DEL 1: Annonsering i sosiale medier (3 timer)
Facebook / Instagram – grunnleggende annonsering
- Grunnleggende tankesett ang annonsering i sosiale medier
- Hva slags innhold bør vi lage annonser av?
- Oppsett og optimalisering av Business Manager
- Oppsett og optimalisering av Power Editor / Ads Manager
Betalt distribusjon
- Hvordan planlegge effektive kampanjer?
- Optimalisering for konvertering med Facebook Pixel
- Effektivt oppsett av kampanjer
- Tidsplaner og budstrategier
- Optimalisering. Hva gjør vi når kampanjen ikke fungerer?
- Trafikkampanjer, Videokampanjer, Engasjemtkampanjer
- Innsamling av leads på Facebook og Instagram
- Bygg drømme-publikummet ditt med retargeting-kampanjer
- A/B-testing
- Måling og analyse – Hvordan vet vi at det fungerer
Spørsmål og oppsummering av del 1
Dokumenter til deltakerne:
- Presentasjonene for Del 1
28. Oktober kl 09.00 – 12.30 : Del 2
MODUL 4 – DEL 2: Snapchat (3 timer)
Med sine ca 3 millioner månedlige brukere er Snapchat en av de største mediekanalene her til lands. Selv om Snapchat som annonseplattform er forholdsvis ny har svært mange bedrifter kommet i gang med å bruke annonseringsmulighetene for å nå sitt publikum.Annonseløsningene tillater stor kreativitet og det er enkelt for bedrifter å registrere bedriftskonto, administrere annonser og målrette seg inn mot bestemte målgrupper ut fra deres demografi og interesser. Plattformen gir annonsørene god innsikt i hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Basert på denne innsikten utfordrer vi deg til å starte å tenke på hvordan du best kan bruke Snapchat i din Social Media strategi.
Introduksjon til Snapchat, med Steffen Rabben
- Hva er nytt på Snap, hva kommer, brukertall, våre annonseløsninger, cases
Best practice and how-to, med Per Christian Teslo
- Gjennomgang av best practice på annonseformater og hands-on gjennomgang av Ads Manageren
Deepdive i Performance på Snap, med Haakon Gedde Dahl
- Hvordan drive effektiv performance på Snap, og hvordan måle korrekt?
Storytelling på Snapchat
- Lage story på Snapchat
- Få innsikt i hele prosessen i hvordan du bruker Snapchat og hvordan alt er organisert
- Muligheter med MyStory og direkte snaps
- Hvordan jobbe kreativt med Snapchat, og hvorfor er dette viktig?
- «Snap Publiser» – et verktøy som gjør det superenkelt å lage profesjonelle videobaserte annonser i høydeformat.
- Mulighetene og alt du trenger å vite for å komme raskt i gang. Vi går gjennom alt fra hvordan du lager en annonsekonto, søker om «Line of credit», lager kampanjer, definerer målgruppe, velger plassering, lager annonser, m.m.
- Geofiltre og annen tilleggsfunksjonalitet
Snapchat overordnet – gjennomgang av mediet
Snapchat som effektiv mediekanal. Vi ser på kanalens målgruppe, målgruppens brukeradferd, hvilke annonseløsninger som finnes. Basert på denne innsikten utfordrer vi deg til å starte å tenke på hvordan du best kan bruke Snapchat i din Social Media strategi
- How to’s og Best Practice på Annonseformater
- Gjennomgang av Ads Manager – hvordan kjøpe kampanjer
- Gjennomgang av annonseverktøyet og kampanjeoppsett. Hvordan sette opp kampanjemål og annonser
- Linse Studio
- Hvordan lage AR-opplevelser til Snapchat
Spørsmål og oppsummering av del 1
Dokumenter til deltakerne:
- Presentasjonene for Del 2
- Begynn å se på storytelling for din bedrift på Snapchat