MODUL 7 – DEL 1:
Annonsering i sosiale medier
Betalt distribusjon
- Hvordan planlegge effektive kampanjer?
- Optimalisering for konvertering med Facebook Pixel
- Effektivt oppsett av kampanjer
- Tidsplaner og budstrategier
- Optimalisering. Hva gjør vi når kampanjen ikke fungerer?
- Trafikkampanjer, Videokampanjer, Engasjemtkampanjer
- Innsamling av leads på Facebook og Instagram
- Bygg drømme-publikummet ditt med retargeting-kampanjer
- A/B-testing
- Måling og analyse – Hvordan vet vi at det fungerer
Facebook / Instagram – grunnleggende annonsering
- Grunnleggende tankesett ang annonsering i sosiale medier
- Hva slags innhold bør vi lage annonser av?
- Oppsett og optimalisering av Business Manager
- Oppsett og optimalisering av Power Editor / Ads Manager
MODUL 8 – DEL 2: Snapchat
Med sine ca 3 millioner månedlige brukere er Snapchat en av de største mediekanalene her til lands. Selv om Snapchat som annonseplattform er forholdsvis ny har svært mange bedrifter kommet
i gang med å bruke annonseringsmulighetene for å nå sitt publikum.
Annonseløsningene tillater stor kreativitet og det er enkelt for bedrifter å registrere bedriftskonto, administrere annonser og målrette seg inn mot bestemte målgrupper ut fra deres demografi og
interesser. Plattformen gir annonsørene god innsikt i hva som fungerer og hva som ikke fungerer.
Storytelling på Snapchat
- Lage story på Snapchat
- Få innsikt i hele prosessen i hvordan du bruker Snapchat og hvordan alt er organisert
- Muligheter med MyStory og direkte snaps
- Hvordan jobbe kreativt med Snapchat, og hvorfor er dette viktig?
- «Snap Publiser» – et verktøy som gjør det superenkelt å lage profesjonelle videobaserte annonser i høydeformat.
- Mulighetene og alt du trenger å vite for å komme raskt i gang. Vi går gjennom alt fra hvordan du lager en annonsekonto, søker om «Line of credit», lager kampanjer, definerer
målgruppe, velger plassering, lager annonser, m.m. - Geofiltre og annen tilleggsfunksjonalitet
Snapchat overordnet – gjennomgang av mediet
Snapchat som effektiv mediekanal. Vi ser på kanalens målgruppe, målgruppens brukeradferd, hvilke annonseløsninger som finnes. Basert på denne innsikten utfordrer vi deg til å starte å tenke på
hvordan du best kan bruke Snapchat i din Social Media strategi
- How to’s og Best Practice på Annonseformater
- Gjennomgang av Ads Manager – hvordan kjøpe kampanjer
- Gjennomgang av annonseverktøyet og kampanjeoppsett. Hvordan sette opp kampanjemål og annonser
- Linse Studio
- Hvordan lage AR-opplevelser til Snapchat