sosiale medier strategi

Annonsering i sosiale medier / Snapchat

Fagansvarlig:

Client Solutions Manager, Facebook

Steffen Rabben

Fagansvarlig:

Senior Account Executive, Snap Inc

Fagansvarlig:

Account Executive, Snap Inc

27. Oktober kl 09.00 – 12.30 : Del 1

MODUL 4 – DEL 1: Annonsering i sosiale medier (3 timer)

Facebook / Instagram – grunnleggende annonsering

  • Grunnleggende tankesett ang annonsering i sosiale medier
  • Hva slags innhold bør vi lage annonser av?
  • Oppsett og optimalisering av Business Manager
  • Oppsett og optimalisering av Power Editor / Ads Manager

Betalt distribusjon

  • Hvordan planlegge effektive kampanjer?
  • Optimalisering for konvertering med Facebook Pixel
  • Effektivt oppsett av kampanjer
  • Tidsplaner og budstrategier
  • Optimalisering. Hva gjør vi når kampanjen ikke fungerer?
  • Trafikkampanjer, Videokampanjer, Engasjemtkampanjer
  • Innsamling av leads på Facebook og Instagram
  • Bygg drømme-publikummet ditt med retargeting-kampanjer
  • A/B-testing
  • Måling og analyse – Hvordan vet vi at det fungerer

Spørsmål og oppsummering av del 1 

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 1

28. Oktober kl 09.00 – 12.30 : Del 2

MODUL 4 – DEL 2: Snapchat (3 timer)

Med sine ca 3 millioner månedlige brukere er Snapchat en av de største mediekanalene her til lands. Selv om Snapchat som annonseplattform er forholdsvis ny har svært mange bedrifter kommet i gang med å bruke annonseringsmulighetene for å nå sitt publikum. Annonseløsningene tillater stor kreativitet og det er enkelt for bedrifter å registrere bedriftskonto, administrere annonser og målrette seg inn mot bestemte målgrupper ut fra deres demografi og interesser. Plattformen gir annonsørene god innsikt i hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Basert på denne innsikten utfordrer vi deg til å starte å tenke på hvordan du best kan bruke Snapchat i din Social Media strategi.

Introduksjon til Snapchat, med Steffen Rabben

  • Hva er nytt på Snap, hva kommer, brukertall, våre annonseløsninger, cases

Best practice and how-to, med Per Christian Teslo

  • Gjennomgang av best practice på annonseformater og hands-on gjennomgang av Ads Manageren

Deepdive i Performance på Snap, med Haakon Gedde Dahl

  • Hvordan drive effektiv performance på Snap, og hvordan måle korrekt?

Storytelling på Snapchat

  • Lage story på Snapchat
  • Få innsikt i hele prosessen i hvordan du bruker Snapchat og hvordan alt er organisert
  • Muligheter med MyStory og direkte snaps
  • Hvordan jobbe kreativt med Snapchat, og hvorfor er dette viktig?
  • «Snap Publiser» – et verktøy som gjør det superenkelt å lage profesjonelle videobaserte annonser i høydeformat.
  • Mulighetene og alt du trenger å vite for å komme raskt i gang. Vi går gjennom alt fra hvordan du lager en annonsekonto, søker om «Line of credit», lager kampanjer, definerer målgruppe, velger plassering, lager annonser, m.m.
  • Geofiltre og annen tilleggsfunksjonalitet

Snapchat overordnet – gjennomgang av mediet

Snapchat som effektiv mediekanal. Vi ser på kanalens målgruppe, målgruppens brukeradferd, hvilke annonseløsninger som finnes. Basert på denne innsikten utfordrer vi deg til å starte å tenke på hvordan du best kan bruke Snapchat i din Social Media strategi

  • How to’s og Best Practice på Annonseformater
  • Gjennomgang av Ads Manager – hvordan kjøpe kampanjer
  • Gjennomgang av annonseverktøyet og kampanjeoppsett. Hvordan sette opp kampanjemål og annonser
  • Linse Studio
  • Hvordan lage AR-opplevelser til Snapchat

Spørsmål og oppsummering av del 1

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 2
  • Begynn å se på storytelling for din bedrift på Snapchat

 

Modul: Annonsering i sosiale medier / Snapchat

Sted: Digitalt. Alle deltakere mottar en link til hver av modulene.

Høst: 19. oktober 09.00 – 12.30 & 20. oktober 09.00 – 12.30

Pris: 6.990,- eks. mva.