Om Social Media Manager

Sosiale medier er helt avgjørende for å kunne lykkes med kommunikasjon, markedsføring, kundeservice og salg for både bedrifter, institusjoner og organisasjoner i dag og i fremtiden.

Bli en sertifisert Social Media Manager

På sertifiseringskurset Social Media Manager går vi gjennom de faktorene som er avgjørende for å kunne lykkes i sosiale medier. Vi starter på det strategiske nivået, men vi på de fleste modulene se veldig konkret og praktisk på hvordan bedrifter kan måle og rapportere sin suksess i disse kanalene.

Sertifiseringen er tilrettelagt for alle som ønsker innsikt i og som ønsker å kunne jobbe helhetlig og skape resultater gjennom effektiv bruk av sosiale medier. Kursene er tilrettelagt for at man som både erfaren, eller man har sosiale medier som ved siden av alt annet man gjør i markeds-, informasjons- eller kommunikasjonsavdelingen, skal kunne få det siste og mest oppdaterte kompetansen om bruken av sosiale medier.

Sertifiseringen passer for store både store virksomhet, SMB-bedrifter og de av dere som jobber i en organisasjon, offentlig sektor eller liten gründerbedrift.

Ved å bli sertifisert Social Media Manager, vil du:

  • Jobbe frem et strategisk dokument for egen (din) virksomhet, med gode kommunikasjonsmål og konkrete avgjørelser for deres SoMe satsing
  • Lære å jobbe strategisk og systematisk, slik at du bruker dine ressurser på en effektiv måte
  • Tydeliggjøre målgruppen og definere virkemidler for å sikre økt engasjement og god kundedialog
  • Definere hvilke virkemidler du bør bruke for å sikre engasjement
  • Jobbe med både tekst, bilde og video, for å lære effektiv og effektfull innholdsproduksjon
  • Lære hvordan du skal kommunisere og presentere innhold
  • Få vite hvilket innhold og formater som skaper best resultater
  • Lære hvordan du setter opp effektive annonsekampanjer
  • Definere gode rutiner for måling: Hva skal måles, hvordan det skal måles og hvilke rapporter bør du lage deg både ukentlig, månedlig og kvartalsvis, for å sikre at du oppnår dine mål.

Ved å ta i bruk det du lærer på denne sertifiseringen, blir du i stand til å drive effektiv kommunikasjon i sosiale medier. Du vil kunne legge til rette for økt salg og merkevarebygging av din bedrift / dine produkter i sosiale medier, uansett hvilket markedsføringsbudsjett du rår over og uansett om din bedrifter er i privat næring, offentlig virksomhet eller en organisasjon.

Du vil møte mange av Norges fremste faglige ressurser innen sosiale medier, som vil gi deg det siste nye innen trender, de ulike kanalen og ikke minst hva som fungerer – akkurat nå. Du vil få innsikt i verktøyene som de beste bruker, og som vil gi deg mest mulig effekt av de ressursene du investerer i sosiale medier.

Hovedvekten i sertifiseringen er på Facebook, Instagram, LinkedIn og Snapchat, men YouTube og Twitter blir også gått gjennom.

Både teoretisk og praktisk sertifisering

Kurset legges opp ved at du først jobber med å lage eller videreutvikle din egen strategi for sosiale medier, som du leverer til kursholder og får konkrete tilbakemeldinger på. Du vil lære mer og kunne utvikle din strategi kontinuerlig gjennom kurset.

Til slutt i kurset leverer du inn strategien din, og får den vurdert av fagansvarlig på sertifiseringen.


Egen alumnigruppe på Facebook

I etterkant av kurset kan du velge å bli medlem av alumnigruppen på Facebook: Social Media Manager hvor alle deltakere og fagansvarlige vil dele kunnskap og kompetanse i etterkant av kurset.

Nettverksgrupper for SoMe

Du vil også kunne melde deg på våre ulike nettverksgrupper, som møtes 2 – 4 ganger i året for de som ønsker mer innsikt i bestemte fagområder i SOME

Hvis du har noen innspill, spørsmål eller ønsker å ta en prat rundt kursdeltakelse, så ta kontakt med oss på [email protected]