sosiale medier strategi

Facebook / Instagram

Fagansvarlig:

Kommer…

Kommer…

To av de aller største sosiale mediene vi kan kommunisere på, er Facebook og Instagram. Vi vet at begge disse plattformene, og de fleste andre (om ikke alle) sosiale mediene, er drevet med et sett algoritmer i bunn, som styrer hva slags innhold hver og en av oss får se i vår nyhetsstrøm. Så hva skal vi gjøre, hvilke virkemidler skal vi bruke, for å sørge for at målgruppen stopper opp ved akkurat vårt innhold?

Dette må du gjøre før kursstart:

  • Hva er deres utfordringer og muligheter, slik du ser det – på FB og IG?

Del 1: Facebook og Instagram sin rolle i kommunikasjonsmiksen

  • Organisk synlighet – hvordan få størst synlighet og effekt
  • Hvordan virker algoritmene? Hvordan kan algoritmene virke positivt for oss?
  • Kundeservice, god kommunikasjon, kritikk og negative tilbakemeldinger
  • Video på Facebook
  • Konkurranser
  • Rapportering og relevante måltall
  • Analyse – hvilke nøkkeltall skal du følge med på

Facebook

  • Hva slags innhold fungerer?
  • Hvilken målgruppe treffer vi på Facebook?

Del 2: Instagram

  • Hva slags innhold fungerer?
  • Hvilken målgruppe treffer vi på Instagram?
  • Tekniske tips om Facebook og Instagram
  • Hva må være på plass for velfungerende profiler?
  • Hvilken funksjonalitet bør testes ut?
  • Siste nye om utvikling på plattformene

Del 3: Effektiv bruk av Twitter

  • Organisk; hvordan bygge bedriftens profil på Twitter
  • Twitter som PR-kanal
  • Hvordan skrive for debatt, retweeting og engasjement

Modul: Facebook / Instagram

Sted: Polyteknisk Forening, Rosenkrantz gate 7 (3. etg)

Tid: 09:00 – 17:00

Vår: 7. mai 2020

Høst: 28. oktober 2020

Pris: 6.990,- eks. mva.