sosiale medier strategi

Facebook & Instagram

astrid-valen-utvik

Fagansvarlig:

Astrid Valen-Utvik

Daglig leder, Valen-Utvik AS

To av de aller største sosiale mediene vi kan kommunisere på, er Facebook og Instagram. Vi vet at begge disse plattformene, og de fleste andre (om ikke alle) sosiale mediene, er drevet med et sett algoritmer i bunn, som styrer hva slags innhold hver og en av oss får se i vår nyhetsstrøm. Så hva skal vi gjøre, hvilke virkemidler skal vi bruke, for å sørge for at målgruppen stopper opp ved akkurat vårt innhold?

Dette bør du tenke gjennom før kursstart:

  • Hva er deres utfordringer og muligheter, slik du ser det – på FB og IG?
  • Hva er vanskelig? (Tekniske utfordringer?)
  • Hva ønsker du å lære mer om?

Modul 5: 09.00 – 12.00 : Del 1

Del 1: Facebook og Instagram sin rolle i kommunikasjonsmiksen

  • Organisk synlighet – hvordan få størst synlighet og effekt
  • Hvordan virker algoritmene? Hvordan kan algoritmene virke positivt for oss?
  • Kundeservice, god kommunikasjon, kritikk og negative tilbakemeldinger
  • Video på Facebook
  • Konkurranser
  • Rapportering og relevante måltall
  • Analyse – hvilke nøkkeltall skal du følge med på

Spørsmål og oppsummering av del 1

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 1

Modul 6: 09.00 – 12.00: Del 2 & 3

Del 2: Instagram

  • Hva slags innhold fungerer?
  • Hvilken målgruppe treffer vi på Instagram?
  • Tekniske tips om Facebook og Instagram
  • Hva må være på plass for velfungerende profiler?
  • Hvilken funksjonalitet bør testes ut?
  • Siste nye om utvikling på plattformene

Del 3: Synnergier mellom de ulike sosiale medier

  • Effektiv bruk av Twitter
  • Basic Pinterest
  • Organisk; hvordan bygge bedriftens profil på Twitter
  • Twitter som PR-kanal
  • Hvordan skrive for debatt, retweeting og engasjement

Spørsmål og oppsummering av del 2

Oppgave til deltakerne:

  1. Jobb med videreutvikling av strategien i strategiskissen med fokus på Instagram

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 1

 

Modul: Facebook & Instagram

Sted: Digitalt. Alle deltakere mottar en link til hver av modulene.

Vårsemesteret:
11. og 12. april

Høstsemesteret:
9. og 10. oktober

Pris: 34 990,- (13 halvdagsmoduler),- eks. mva.