sosiale medier strategi

Effektiv innholdsproduksjon for sosiale medier

astrid-valen-utvik

Fagansvarlig:

Daglig leder, Valen-Utvik AS

Hvorfor er det viktig å jobbe for å få god (best mulig) organisk rekkevidde i sosiale medier, altså rekkevidde som man ikke må betale (kjøpe annonser) for å få? Ved å legge til rette for en god, stabil ‘hverdagskommunikasjon’ i sosiale medier, en såkalt always on-strategi, vil man kunne få en større og bedre effekt av eventuelle kampanjer og annonseringer man ønsker. Men hva er godt innhold, for hvem – og hvem har definisjonsmakten for dette?

Dette må du tenke gjennom før denne kursdagen

  • Se gjennom innhold dere har publisert sist måned: hva er bra / dårlig?
  • Har dere en innholdsplan per i dag? Hvorfor / hvorfor ikke?


Modul 3:
13.00 – 16.00 : Del 1

Del 1: Hva er godt innhold, og for hvem? (2,5 timer)

  • Effektiv innholdsplanlegging
    • Tenke gjennom temaer og kategorier for innholdet
    • Strukturering av innhold på en måte som skaper mest effekt og er minst ressurskrevende på organisasjonen
    • Avklare hvem nøkkelpersonene internt er
    • Avklare hvem nøkkelpersoner / virksomheter eksternt kan være
    • Hva er godt innhold?
    • Hva er en god historie å dele i sosiale medier

Spørsmål og oppsummering av del 1

Oppgave til deltakerne:

  1. Se på dagens innholdsplanlegging og hva du kan endre
  2. Sett opp oversikt over dine ressurspersoner/nøkkelpersoner

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 1


Modul 4
: 09.00 – 12.00: Del 2 & 3

Del 2: Praktisk innholdsproduksjon (2,5 timer)

  • Hvilke verktøy er nødvendig for å strukturere og planlegge innholdsproduksjonen?
  • Hvem kan lage innhold, til hvilke kanaler?
  • Hvem følger opp innholdet som publiseres, på hvilken måte?
  • Hvilket utstyr bør man ha, for å legge til rette for god og effektiv dialog? Bilde, video, tekst etc.
  • Hvordan kan vi sikre at informasjonen vi har behov for å dele, skreddersys for å skape best mulig effekt i sosiale medier?

Spørsmål og oppsummering av del 2

Arbeidsbok:

  1. Se på dagens innholdsplanlegging og hva du kan endre
  2. Idéer til godt innhold
  3. Sett opp oversikt over dine ressurspersoner/nøkkelpersoner

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 2
  • Verktøys- og utstyrsoversikt
  • Publiseringsplan

Del 3: Skrive for nett og sosiale medier (1 time)

  • Hvordan kan tekst bygges opp for å skape 
oppmerksomhet & engasjement?

Spørsmål og oppsummering av del 1

Oppgave til deltakerne:

  1. Jobb med videreutvikling av strategien i strategiskissen

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 3

Modul: Effektiv innholdsproduksjon for sosiale medier

Sted: Digitalt. Alle deltakere mottar en link til hver av modulene.

Vårsemesteret:
27. og 28. mars

Høstsemesteret:
28. og 29. september

Pris: 34 990,- (13 halvdagsmoduler),- eks. mva.