sosiale medier strategi

Effektiv innholdsproduksjon for sosiale medier

astrid-valen-utvik

Fagansvarlig:

Daglig leder, Valen-Utvik AS

Gründer og kreativ leder i HvabeHager AS

Hvorfor er det viktig å jobbe for å få god (best mulig) organisk rekkevidde i sosiale medier, altså rekkevidde som man ikke må betale (kjøpe annonser) for å få? Ved å legge til rette for en god, stabil ‘hverdagskommunikasjon’ i sosiale medier, en såkalt always on-strategi, vil man kunne få en større og bedre effekt av eventuelle kampanjer og annonseringer man ønsker. Men hva er godt innhold, for hvem – og hvem har definisjonsmakten for dette?

Dette må du gjøre før kursstart:

  • Se gjennom innhold dere har publisert sist måned: hva er bra / dårlig?
  • Har dere en innholdsplan per i dag? Hvorfor / hvorfor ikke?

Del 1: Hva er godt innhold, og for hvem?

  • Effektiv innholdsplanlegging
    • Tenke gjennom temaer og kategorier for innholdet
    • Strukturering av innhold på en måte som skaper mest effekt og er minst ressurskrevende på organisasjonen
    • Avklare hvem nøkkelpersonene internt er
    • Avklare hvem nøkkelpersoner / virksomheter eksternt kan være

Del 2: Praktisk innholdsproduksjon

  • Hvilke verktøy er nødvendig for å strukturere og planlegge innholdsproduksjonen?
  • Hvem kan lage innhold, til hvilke kanaler?
  • Hvem følger opp innholdet som publiseres, på hvilken måte?
  • Hvilket utstyr bør man ha, for å legge til rette for god og effektiv produksjon?
  • Hva er en god historie å dele i sosiale medier?
  • Hvordan kan vi sikre at informasjonen vi har behov for å dele, skreddersys for å skape best mulig effekt i sosiale medier?

Del 3: Skrive for nett og sosiale medier

  • Hvordan kan tekst bygges opp for å skape 
oppmerksomhet & engasjement?

Modul: Effektiv innholdsproduksjon for sosiale medier

Sted: Polyteknisk Forening, Rosenkrantz gate 7 (3. etg)

Tid: 09:00 – 17:00

Vår: 26. mars 2020

Høst: 22. september 2020

Pris: 6.990,- eks. mva.