Nathalie Eyde Warembourg

Country Manager, Ipsos i Norge

Nathalie Eyde Warembourg er Country Manager for Ipsos i Norge, verdens 3. største markedsanalyse selskap som opererer i 90 land.

Hun har variert og bred erfaring fra ulike lederroller fra mediebransjen. Nathalie fikk ansvar for å bygge WPP’s mediebyrået Maxus – kåret til Årets byrå i 2017, hvor digitale markedsføring var fokus fra starten av, tidlig med dedikerte sosiale medier- og MarTech-enheter. Hun har jobbet med forretningsutvikling og kundeledelse i Norge og i Norden, og ledet det digitale byrået Media.com i dot.com tider på tidlig 2000-tallet. I tillegg har hun bred markedsføring erfaring blant annet fra L’Oréal, Duracell og reklamebransjen i Frankrike. Hun har vært styremedlem i INMA – IAB Norway i to omganger, fra 2011 til 2013 og igjen fra 2015 til 2019.

Nathalie kan beskrives som nysgjerrig, engasjert og handlekraftig. Gjennom hele karrieren har hun hatt et brennende engasjement for reklame og kommunikasjon. Hun mener at teknologi har endret oss, og fremtiden blir stadig mer spennende for vår bransje.
Nathalies står sterkt for at vi aldri må glemme viktigheten av å se perspektivet fra forskjellige vinkler og ikke minst fra forbrukernes ståsted, samt hvordan det vi gjør påvirker dem.

Nathalies ekspertise og kunnskap innenfor digitalisering, kommunikasjon og mediesektoren er nå svært ettertraktet, og hun opptrer jevnlig som foredragsholder innenfor disse temaene. Hun har i tillegg spilt inn flere podkaster både om sosiale medier i Norge og om influencernes påvirkningskraft.

Hennes to kulturelle bakgrunner med både fransk og norsk opprinnelse og hennes arbeidserfaring på tvers av landets grenser har gjort henne til en leder med genuin lidenskap for mangfold. I hennes daglige lederskap praktiserer hun inkludering ved å etablere team sammensatt med ulik profil og bakgrunn – da hun mener at mangfold og komplementaritet gir bedre lønnsomhet og endringsvilje.

Ipsos er det tredje største markedsundersøkelsesselskapet i verden, til stede i 90 markeder og sysselsetter mer enn 18.000 mennesker. I Norge har Ipsos (tidligere Ipsos MMI) snakket med, observert og analysert nordmenn og det norske samfunn i over 40 år. Selskapet står bak undersøkelser som bla. Norsk Monitor, Ipsos Sosiale medier tracker, Barn og Ungdom, Omdømmeprisen, Norsk seniorpolitisk barometer og Spisefakta.

Ipsos skaffer informasjon og skaper innsikt omkring mennesker, markeder, merkevarer og samfunn. Våre analyser skal hjelpe våre kunder til å navigere i en verden i stadig endring. Med bedre kunnskap og sikkerhet, tas det raskere, smartere og modigere beslutninger.
Ipsos er kåret til årets mest innovative analysebyrå og topper i år listen over de mest innovative analysebyråene, ifølge den seneste GRIT rapporten (GreenBook Research Industry Trends).